همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شرکت توسعه معادن روی طی معاملات بورس تهران در روز یکشنبه ۹ تیر، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

در این روز این شرکت توانستند سقف ۳ درصدی رشد قیمت را پر کند. همچنین دو شرکت سخت آژند و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی امروز با کاهش ۳ درصدی قیمت هر سهم خود مواجه شدند.

در جریان دادوستدهای این روز بیشترین حجم نقدینگی بازار به سمت سهام سرمایه‌گذاری غدیر سرازیر شد به طوری که ۴۳۵ نفر متقاضی ۱۹.۲ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۱.۵ میلیارد ریال بودند.

همچنین ۲۳۶ دستور خرید امروز برای ۹.۵ میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش ۲۱.۱۸ میلیارد ریال صادر شد که بر این اساس این شرکت در ردیف دوم جدول تقاضا قرار گرفت.

در این روز ساعت معاملات به علت عرضه اولیه شرکت پالایشگاه نفت اصفهان از ساعت ۱۲:۳۰ به ۱۳ افزایش یافت.

بر اساس گزارش مدیریت بازار طی دادوستدهای امروز بورس تهران تعداد ۲۰۸ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۰۵ سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت پالایشگاه نفت اصفهان برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در تابلوی اصلی بازار اول و در نماد  (شپنا) عرضه شد.

در این روز از این میزان سهام عرضه شده، تعداد ۱۹۴ میلیون و ۱۹۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۴۷ سهم معادل (۴.۶ درصد) از سهام شرکت با قیمت ۵ هزار و ۸۰۰  ریال مورد معامله قرار گرفت. و مابقی آن به میزان ۱۳ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۵۸ سهم با توجه به قیمت عرضه شده مورد معامله قرار نگرفت.

البته حدود ۵ میلیون و ۳۵۶ هزار سهم به علت رعایت نکردن قواعد عرضه اولیه توسط برخی ایستگاه‌های کاری، در این روز کاری باطل اعلام شد.

با توجه به سهام معامله شده ارزش کل سهام معامله شده ۱.۰۹۸  میلیارد ریال برآورد شد و با عرضه ششمین شرکت مشمول اصل ۴۴، ارزش بازار به میزان ۲۴.۱۴۱ میلیارد ریال افزایش یافت و به عدد ۵۷۳ میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) در پایان معاملات ۹ تیر در نهایت ۱۰۶.۸۷ واحد افزایش را تجربه کرد و دوباره با عبور از مرز ۴۳ هزار واحد به ۴۳ هزار و ۵۴ واحد نزدیک شد.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم طی معاملات این روز مسیر صعودی در پیش گرفت و با ۲۷.۵ واحد افزایش به ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

طی معاملات روز یکشنبه ۹ تیر در مجموع ۲۲۶ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۲۲ سهم به ارزش یک هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

کد خبر 56457

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز